وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پژوهش های انجام شده درباره بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر ...

 
تاریخ: 04-08-00
نویسنده: فاطمه کرمانی

۱- پرسشنامه وضعیت استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات: این پرسشنامه مشتمل بر بخشهای اصلی زیر می باشد:
الف) ویژگیهای فردی
در این بخش برای معلمان مشخصاتی نظیر، جنسیت، رشته تدریس، سالهای خدمت در آموزش و پرورش به عنوان معلم مورد سوال قرار خواهد گرفت.
پایان نامه
ب) میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات
این بخش از پرسشنامه که از ادبیات تحقیق استخراج، و با نظارت استاد راهنما و مشاور چندین بار مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفتند دارای شش مولفه اصلی و ۶۳ سوال است. مولفه ۱، ۲، ۳ مربوط به سوال اول پژوهش (نوع و میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تدریس معلمان چقدر است؟)، مولفه ۴ مربوط به سوال دوم پژوهش (نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در روش های تدریس معلمان چیست؟)، مولفه پنجم مربوط به سوال سوم پژوهش (میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تهیه و تولید مواد و منابع آموزشی چقدر است؟) و بالاخره مولفه ششم مربوط به سوال چهار پژوهش (موانع کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ی درسی مدارس متوسطه چیست؟)می باشند. که این سوالات شامل: نوع و میزان استفاده از کامپیوتر و نرم افزارهای کامپیوتری (شامل ۱۰ سوال)، نوع و میزان استفاده از اینترنت و سرویسهای اینترنتی (شامل ۱۳ سوال)، نوع و میزان استفاده از تلویزیون و ویدئوپروژکتور (شامل ۲ سوال) و نقش کامپیوتر، اینترنت، تلویزیون و ویدئو پروژکتور و نرم افزارهای آنها در روش تدریس (شامل ۱۱ سوال) و نقش کامپیوتر، اینترنت، تلوزیون و ویدئو پروژکتور و نرم افزارهای آنها در تهیه و تولید مواد و منابع آموزشی(شامل ۸ سوال) و موانع کاربرد کامپیوتر، اینترنت، تلوزیون و ویدئو پروژکتور و نرم افزارهای آنها در برنامه درسی (شامل ۱۰ سوال). این پرسشنامه در مقیاس چند درجهای لیکرت تهیه شده و طیف آن از: بسیار کم، کم، متوسط، زیاد، خیلی زیاد (پنج درجهای)، میباشد. پرسشنامه مذکور در بین معلمان مدارس متوسطه توزیع گردید. سئوالات اختصاصی مربوط به پرسشنامه میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در جدول زیر نشان داده شده است.
جدول ۳-۳ اطلاعات مربوط به پرسشنامه

 

ردیف مولفه ها خرده مولفه ها سوالات
۱ استفاده از کامپیوتر و نرم افزارهای آنها ۱۰ ۱۴- ۵
۲ استفاده از اینترنت و سرویس های اینترنتی ۱۳ ۲۸- ۱۶
۳ استفاده از تلویزیون و ویدئو پروژکتور ۲ ۳۱- ۳۰
۴ نقش کامپیوتر، اینترنت، تلویزیون و ویدئو پروژکتور و نرم افزارهای آنها در روش تدریس ۱۱ ۴۲- ۳۲
۵ نقش کامپیوتر، اینترنت، تلویزیون و ویدئو پروژکتور و نرم افزارهای آنها در تهیه و تولید مواد و منابع آموزشی ۸ ۵۰-۴۳
۶ موانع کاربرد کامپیوتر، اینترنت، تلوزیون و ویدئو پروژکتور و نرم افزارهای آنها در برنامه درسی ۱۰ ۱۰-۱

۲- مصاحبه با معلمان


فرم در حال بارگذاری ...

« منابع تحقیقاتی برای نگارش مقاله تاثیر رسانه ای شدن پرونده های کیفری بر رسیدگی قضایی- فایل ...ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی در مورد رهبری اخلاقی و رابطه آن با تعهد سازمانی کارکنان واحدهای ستادی بانک ملی ... »
 
مداحی های محرم